min PRAO vecka !

Har praoat hos frisören (brevid valentinos) vid stationen från måndags till idag fredag. Vi har bara prao sak en vecka (man brukar ju ha två) men det är ändrat då vi bara har en -.- Mamma känner Sussi som jobbar där med hennes syster och två andra tjejer. Alla va jättesnälla & gulliga. Kommer sakna att börja klockan tio varje morgon, och gå dit till dom, och inte kunna äta resturange mat varje lunch o allt.. :( åååh. Jaja , härlig vecka. Har ju funderat på att börja på frisör linjen sen till gymnasiumet så det va väl bra plats att praoa på. Jaja men här har jag skrivit lite om varje dag iallafall.

DAG 1: Började klockan 10, kom dit strax innan 10. Va där, gjorde inte så mycket första dagen, tog bort hår och sådär bara. Chillade, tog lunch rast vid kvart över tolv åkte till centrum mötte Sonja där & Sara zigenare. Åt i Familys , sen åkte jag tillbaka när en timme gått. Slutade vid 4 sen.

DAG 2: Började vid tio. Gjorde inte så mycket sopa hår, disckade skålar och penslar dom hade blandat hårfärg med & en av tjejerna fyllde år så vi fikade och så. På lunchen (som är 1tim) åkte jag till centrum mötte Brenda. Jag åt suchi , så träffa vi simona en liten stund också, sen tillbaka till jobbet & slutade vid 4 sen.

DAG 3: Sov hos Chloe på tisdagen så vaknade ju hos henne. Fixade mig lite och så, sen tog bussen från henne ner till station klockan tio. Hängde handukar , sopa hår, torka av nån hylla & prudukter och så. Sen på lunchen mötte Sonja i centrum och vi åt i Subway. Sen slutade jag vid fyra då också.

DAG 4: Vaknade hemma. Tog bussen så jag var där runt 10 tiden. Sopa hår, torka hylla, satt o prata med dom, diska små saker, kollade på när dom klippte, små saker bara. På lunchen mötte jag Simona så åt vi som djur på buffén i kina/thai resturangen i station. Hahah jag åt fan 20 sushi bitar och sen liite annat!!! Sen kom Chloe o hälsa på plötsligt haha och stannade där sista timmen typ, fick sluta tididare också typ en och en halv timme tidigare!

DAG 5: Vaknade hos Chloe för sov där. Chloe skulle ta bussen till skolan vid halv nio på morgonen , då hoppa jag av vid mig. Fixade mig lite, bytte om och sen tog bussen från mig till praoen. På lunchen mötte Brenda , jag åt buffé saken igen, haha fast inte lika mycket idag då. Sen jobba på som vanligt på praoen. Sen klippte dom och färgade dom utväxten på mig , heeelt gratis. Skämdes fett mycket , för det skulle kosta 1100:- igentligen och göra det, men ja fick gratis. Skitgulliga. Sen hade dom beställt nå nya produkter och en stor "sak" de skulle stå på. Så jag och Sussie fixade det idag också. :)


Mitt hår nu , lite lockigt också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0